Siła każdej konsultantki Avon to klientki, które chcą zamawiać wysokiej jakości kosmetyki właśnie u niej. Jak stworzyć taką lojalną bazę? I na jakie korzyści możesz liczyć? Sprawdź i przekonaj się, jak osiągnąć sukces.
Dlaczego warto mieć lojalne klientki?
Lojalne klientki to osoby, które regularnie zamawiają u Ciebie kosmetyki Avon. To dzięki nim możesz więc liczyć na wyższe rabaty i większy dodatkowy zarobek. Jak to? Wysokość Twojego rabatu na kosmetyki Avon rośnie razem z zamówieniem i może wynieść nawet 40 proc. (na start otrzymujesz 15 proc. zniżkę). Klientki płacą zaś cenę katalogową, co oznacza, że wynikająca z cen różnica jest Twoim zarobkiem. Lojalne klientki będą także polecać Cię innym osobom, dzięki czemu szybko rozwiniesz skrzydła. I choćby dlatego warto pielęgnować relacje i starać się spełniać ich oczekiwania.
Budowanie lojalności klientek – wskazówki
Co zrobić, żeby klientki chciały korzystać właśnie z Twoich usług? Warto przede wszystkim zatroszczyć się o to, aby widziały w Tobie nie tylko osobę, która oferuje kosmetyki. Spróbuj być dla nich doradczynią i przewodniczką w świecie Avon. Opowiadaj o nowych trendach i szczegółowo wyjaśniaj działanie kosmetyków, a przekonasz je o swojej wartości. Warto też nawiązać nić porozumienia, wykorzystując poniższe sposoby.
Stały kontakt to podstawa
Postaraj regularnie kontaktować się ze swoimi klientkami. I nie mamy tu wcale na myśli codziennego bombardowania telefonami. Informuj je na bieżąco o kosmetycznych nowościach, np. wysyłając wiadomości. Warto też pamiętać o sezonowych ofertach. Wysyłaj propozycje produktów, które ochronią skórę przed słońcem podczas wakacji, zregenerują cerę po lecie, zatroszczą się o piękny wygląd zimą lub ułatwią wiosenny detoks skóry. Takie cykliczne poradniki na pewno przypadną im do gustu. Pokażesz swoim klientkom, że się o nie troszczysz, a przy okazji zwiększysz szansę na sprzedaż kosmetyków.
Tworzenie spersonalizowanych ofert
Podczas rozmów z klientkami dopytuj o pielęgnacyjne potrzeby, typ skóry i kondycję włosów, a także preferencje dotyczące makijażu. Po co? Dzięki temu przygotujesz dla nich spersonalizowane oferty specjalne. Jeśli dobrane przez Ciebie kosmetyki przypadną im do gustu, istnieje większe prawdopodobieństwo, że ponownie będą chciały je zamówić. Oferty przypisane do konkretnej klientki pomogą jej także poczuć się wyjątkowo. Wszystko to buduje zaś poczucie lojalności.
Organizuj wydarzenia promocyjne
Jak budować trwałe więzi z klientkami? Zapraszaj je na wydarzenia promocyjne. Organizuj darmowe warsztaty kosmetyczne lub szkolenia z zakresu makijażu i pielęgnacji. To szansa na wzbogacenie wiedzy klientek oraz podtrzymanie z nimi kontaktu. A przy okazji zaprezentujesz działanie kosmetyków Avon w praktyce, jeszcze bardziej zachęcając do ich zakupu. Aby frekwencja dopisała, postaraj się o odpowiednie niespodzianki, np. maseczki na twarz dla wszystkich lub wspólne testowanie nowości Avon.
Miłe gesty w formie gratisów
Doceniaj swoje klientki. Z pewnością będą do Ciebie wracać jeszcze chętniej, jeśli od czasu do czasu wręczysz im drobny gratis. Mogą być to np. próbki kosmetyków Avon. Próbka zwiększa przy okazji szansę na to, że klientka będzie chciała zakupić w przyszłości pełnowymiarowy kosmetyk. Miły gest w postaci upominku na pewno zwiększy lojalność oraz pomoże w szybkim zwiększeniu bazy klientów.
Ciesz się zaufaniem klientów i sięgaj coraz wyżej!
Tworzenie lojalnej bazy klientów nie jest trudne. Wystarczy do tego tylko nieco zaangażowania i kreatywności. Wykorzystaj powyższe sposoby oraz odkryj, ile radości i satysfakcji może przynieść praca konsultantki Avon. Nie ma Cię jeszcze w ich gronie? Nic straconego! Dołącz do Klubu Avon i poznaj wszystkie korzyści wynikające ze współpracy ze znaną marką. Dostęp do specjalnych ofert, darmowe szkolenia oraz baza wiedzy pomogą rozwinąć Twój potencjał. Uwierz w siebie i osiągnij sukces!